Veelgestelde vragen

Nee, het boeken van goedkope vliegtickets doe je ten alle tijden bij onze aangesloten partners. Het boeken van vluchten en andere diensten kan dus niet rechtstreeks op Condor.nl. Wij informeren onze bezoekers uitsluitend over populaire bestemmingen en airlines. 

Ieder ticket heeft zijn eigen voorwaarden als het gaat om het annuleren van een vlucht. Deze exacte voorwaarden voor jouw ticket vind je in je boekingsbevestiging onder “Bekijk ticketvoorwaarden”. Let op, het kan ook zijn dat je ticket niet geannuleerd kan worden en je geen geld terug krijgt.
Wij zijn geen experts op het gebied van benodigde visa’s en reisdocumenten, deze regels verschillen per land. Het is je eigen verantwoordelijkheid dat je de juiste reisdocumenten hebt voor je hele reis. Als je niet de juiste documenten hebt, kan je toegang tot de vlucht of tot het land worden ontzegd. Houd er rekening mee dat in diverse landen zelfs een visum nodig is als je in dat land enkel overstapt (zelfs als je de luchthaven niet verlaat en de douane niet passeert).
Een e-ticket is niet overdraagbaar, het is persoonsgebonden. Bijna geen enkele airline staat een complete naamswijziging toe. Als een complete naamswijziging wel is toegstaan, zijn hier vaak hoge kosten aan verbonden.

Bagage

Je kunt de toegestane hoeveelheid ruimbagage en handbagage vinden op onze website onder ‘Mijn Reis’ onder de categorie “Bagage & Stoelen”. Inloggen doe je met je boekingsnummer (CCC-1231234) en het e-mailadres waarmee je de boeking hebt gemaakt.

De hoeveelheid bagage die je mag meenemen verschilt per luchtvaartmaatschappij. In ‘Mijn Reis’ vind je een link met de gedetailleerde informatie over gewicht en afmetingen van je ruim- en handbagage.

Als je nog geen boeking hebt gemaakt en je wilt weten hoeveel bagage je mag meenemen, dan vind je die informatie tijdens het boeken op onze website onder de ticketprijs. Bij sommige tickets kunnen wij van te voren aangeven of er wel of geen ruimbagage is inbegrepen. 

Ruimbagage kun je bijboeken via de website van de luchtvaartmaatschappij. Vaak moet je daarvoor inloggen op de website van de luchtvaartmaatschappij. Gebruik hiervoor het online check in nummer die je op het e-ticket vindt. 

Reist je hond, kat of een ander huisdier met je mee? Lees de onderstaande instructies over het meenemen van je huisdier aan boord.

De regels voor het meenemen van huisdieren verschillen per luchtvaartmaatschappij. Een kleiner dier mag meestal – in een speciale kennel – mee in de cabine (als er geen andere dieren meereizen in de cabine). Grotere dieren moeten in het ruim vervoerd worden (ook in een speciale kennel). De voorwaarden en kosten verschilllen per luchtvaartmaatschappij.

Informatie, prijzen en voorwaarden voor het vervoeren van huisdieren kun je bekijken op de website van de luchtvaartmaatschappij.  

Als je een vlucht met een zogenaamde “low-cost airline” (bijvoorbeeld Easyjet, Ryanair, Transavia e.d.) hebt geboekt, neem dan rechtstreeks contact op met de luchtvaartmaatschappij om het vervoer van je huisdier te regelen.

Ryanair:

  • Instappen zonder prioriteit: 1 kleine handtas aan boord, je rolkoffer wordt tegen betaling vervoerd in het ruim.
  • Instappen met prioriteit: 1 kleine handtas en je rolkoffer aan boord. (Klik hier om instappen met prioriteit aan je boeking toe te voegen.)

Bekijk hier de restricties van de afmetingen en het gewicht van de handbagage.

Wizzair:

  • Instappen zonder prioriteit: 1 stuk handbagage, afhankelijk van de afmetingen mag je handbagage mee aan boord of wordt het in het ruim vervoerd.
  • Instappen met prioriteit: 1 kleine tas en je rolkoffer aan boord.

Vragen voor Condors.nl?